شیعیان

تقدیم به شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)

شیعیان

تقدیم به شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)

افزایش اسلام ستیزی در اروپا

  بسمه تعالی             اللهم عجل لولیک الفرج

 اقدامات جدید دولت های اروپایی نشان از این دارد که دشمن اصلی اکثر آن ها اسلام وهدفشان اسلام ستیزی است به توضیحاتی که در این مورد در زیر آمده است توجه کنید: 

انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم (ص) در روزنامه های دانمارکی و توهین به قرآن از جمله اقداماتی است که دولت های غرب در راستای اشاعه جو اسلام هراسی و قدسیت زدایی از دین اسلام انجام داده اند.
اما در یکی از تازه ترین اهانتها...

 

...دولت سوئیس در اقدامی که کاملا مغایر با مبانی اولیه حقوق بشر و احترام به آزادی های مدنی است ساخت مناره های مساجد را در این کشور ممنوع اعلام کرده است. البته این موضوع چندی پیش از سوی برخی از احزاب افراطی سوئیس به همه پرسی گذاشته شد.
با توجه به نتیجه همه پرسی از سوئیسی ها که به درخواست دو حزب راست گرای افراطی سوئیس انجام گرفت، از این پس ساخت مناره برای مساجد مسلمانان در این کشور ممنوع اعلام شد. این دو حزب خواستار جلوگیری از گسترش مراکز اسلامی در سوئیس بوده و به این منظور با استناد به قانون اساسی این کشور، یک همه پرسی از مردم برای عملی کردن این ایده برگزار کردند. تلویزیون دولتی سوئیس اعلام کرد چیزی حدود60 درصد از شهروندان این کشور به نفع این احزاب رای داده اند. این در حالی است که در یک همه پرسی مشابه که پیش از این برگزار شده بود تنها37 درصد از مردم مخالف ساخته شدن مناره در شهرهای خود بودند. همچنین بررسی صندوق های رای نشان می دهد که بیشتر مردم مناطق آلمانی زبان سوئیس به این طرح رای مثبت داده و ساکنان مناطق فرانسوی زبان با آن مخالفت کرده اند. 
این اقدام در واقع نشانی از سیاستهای تبلیغاتی دولت سوئیس علیه اسلام و مسلمانان دارد. اخیرا بسیاری از مسلمانان دولت سوئیس را تهدید کرده اند که در صورت ادامه این طرح و اجرایی شدن ممنوعیت ساخت مناره مساجد تمامی وجوه مالی خود را از بانک های سوئیس خارج خواهند کرد. عده ای از بازرگانان مسلمان نیز در راستای ممانعت از این اقدام طرح تحریم کالاهای سوئیسی از سوی مسلمانان را پیشنهاد داده اند.
البته این گونه اقدامات ضد اسلامی در کشورهای اروپایی در چند ساله اخیر بسیار رایج شده است. هم اکنون در بسیاری از همین کشورهای اروپایی که داعیه حقوق بشر را دارند قوانین ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی حکمفرماست و دانش آموزان یا دانشجویان دختر مسلمان نمی توانند با داشتن حجاب وارد دانشگاه ها شوند.
از سوی دیگر هم اکنون مسلمانان که جمعیت کثیری نیز در اروپا دارند نمی توانند به راحتی از حقوق شهروندی خود استفاده کنند و دولت های اروپایی با رفتاری تبعیض آمیز با این مسائل برخورد می کنند. ماجرای کشته شدن مروه شروینی شهیده حجاب یک نمونه کوچک از ظلم پنهان اروپا نسبت به اسلام ومسلمانان است که آشکار شده است.
اما در نهایت باید گفت در وضعیت فعلی اسلام ومسلمانان از وضعیت مطلوبی در غرب برخوردار نیستند و غالب دولت ها تبلیغات منفی گسترده ای را در این حوزه انجام می دهند. از سویی باید در نظر داشت که جمعیت مسلمانان در اروپا نیست و طیف گستردهای را شامل می شود برای مثال در کشور فرانسه جمعیت مسلمانان فرانسه پنج تا شش میلیون نفر تخمین زده می شود. اما این فقط یک تخمین است چرا که سرشماری پیروان ادیان براساس قانون فرانسه ممنوع می باشد. اغلب دانشمندان علوم اجتماعی معتقدند که این آمار بسیار پایین در نظر گرفته شده و جمعیت مسلمانان در فرانسه حدودا هشت میلیون نفر است.
لذا باید گفت که مسلمانان می توانند با ایجاد نهادهای مردم نهاد مطالبات خود را از دولت ها تقاضا کنند و ازحقوق خود دفاع کنند. از سوی دیگر بسیار مهم است که مردم اروپا با واقعیت اسلام آشنا شوند و به مسلمین از دریچه شبکه های تلویزیونی غربی نگاه نکنند. توسعه و تبلیغ اسلام در افکار عمومی اروپا می تواند نقش موثری در روشن شدن نگاه ها نسبت به اسلام داشته باشد.

منبع: خبرگزاری - آوا  - تاریخ شمسی نشر 24/10/1388 - به نقل از سایت اتحادیه رادیو و تلویزیون‏های اسلامی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد