شیعیان

تقدیم به شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)

شیعیان

تقدیم به شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)

مهدی موعود در سایر مذاهب و کتب آسمانی

بسم الله الرّحمن الرّحیم                 اللّهمّ صلّ علی محمّد و ءال محمّد و عجّل فرجهم

با سلام. در مطلب قبل به کلیات موضوع مهدویت اشاره شد. امروز به یاری خداوند به موضوع مهدویت در  کتب و سایر مذاهب می پردازیم. لازم به ذکره که مطالب نوشته شده  از کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عجل الله فرجه) نوشته ی علیرضا رجالی تهرانی تقدیم می شود.

۱-منابع زرتشت:در «زند» که کتاب مذهبی زرتشتیان است در باره ی انقراض اشرار و وراثت صالحین آمده است:«لشگر اهریمنان با ایزدان دائم در روی خاکدان محاربه و کشمکش دارند و غالبا پیروزی با اهریمنان باشد. اما نه به طوری که ایزدان را محو و منقرض سازند. چه در هنگام تنگی از جانب «اورمزد» که خدای آسمان است به ایزدان که فرزندان اویند یاری می رسد و محاربه ایشان۹۰۰۰سال طول می کشد آنگاه پیروزی بزرگ از آن ایزدان می شود و اهریمنان را منقرض می سازند و تمام اقتدار اهریمنان در زمین است و در آسمان راهی ندارند و بعد از پیروزی ایزدان و برانداختن تبار اهریمنان عالم کیهان به سعادت اصلی خویش رسیده و بنی آدم بر تخت نیکبختی خواهند نشست.»

و در کتاب «جاماسب نامه» آمده است که:«مردی بیرون آید از زمین تازیان از فرزندان هاشم مردی بزرگ سر و بزرگ تن و بزرگ ساق و بر دین جدّ خویش بُوَد. با سپاه بسیار و روی به ایران نهد و آبادانی کند وزمین پر داد کند...»

و در جای دیگر آمده است:«سوشیانس(نجات دهنده بزرگ) دین را به جهان رواج دهد. فقر و تنگدستی را ریشه کن سازد. ایزدان را از دست اهریمن نجات داده. مردم جهان را هم فکر و هم گفتار و هم کردار گرداند.»

۲-منابع هندی: در کتاب «دید» که نزد هندیان از کتب آسمانی است می گوید:«پس از خرابی دنیا پادشاهی در آخرالزمان پیدا شود که پیشوای خلایق باشد و نام او «منصور» باشد (همان گونه که در برخی روایات اشاره شده) و تمام عالم را بگیرد و به دین خود آورد و همه کس را از مومن وکافر بشناسد و هر چه از خدا خواهد بر آید.»

۳-انجیل: «کمرهای خویش را بسته چراغ های خود را افروخته بدارید و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقایشان را می کشند که چه وقت از عروسی مراجعت می کند تا هر وقت که آید و در را بکوبد بی درنگ برای او باز کنند خوشا به حال آن غلامان که آقای ایشان چون آید ایشان را بیدار یابد... پس شما نیز مستعد باشید زیرا در ساعتی که گمان نمی برید بسر انسان می آید.»

۴-تورات: «و نهالی از تنه ی «یسّی» بیرون آمده و شاخه ای از ریشه هایش خواهد شکفت و روح خدا بر او قرار خواهد گرفت...مسکینان را به عدالت داوری خواهد کرد و به جهت مظلومان زمین به راستی حکم خواهد کرد...گرگ با برّه سکونت خواهد کرد و پلنگ با بزغاله و گوساله و شیر و پرواری با هم. و طفل کوچک آن ها را خواهد راند... و در تمامی کوه مقدس من ضرری نخواهند کرد. زیرا که جهان از معرفت خدا پر خواهد شد.»

۵-زبور: «شریران منقطع خواهند شد و اما منتظران خداوند وارث زمین خواهند شد. هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود. در مکانش تامّل خواهی کرد و نخواهی بود. و اما حلیمان وارث زمین خواهند شد... و میراث آن ها خواهد بود تا ابدالآباد.»

نظرات 2 + ارسال نظر
ناشکیبا جمعه 26 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:07 ق.ظ http://www.nashakiba.ir

خیلی جالب بود لذت بردم .
به من هم سر بزن[گل][گل][گل]

[ بدون نام ] شنبه 13 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:43 ق.ظ

سلام علیکم خدا قوت احسنت مطالب زیباست برای این که وبلاگ شما پر بیننده تر شود از مطالب عاطفی وعامیانه استفاده نمایید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد