شیعیان

تقدیم به شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)

شیعیان

تقدیم به شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)

مهدویت

 بسم الله الرّحمن الرّحیم                اللّهم صلّ علی محمّد و آل محمّد وعجّل فرجهم

سلام بر مولایمان مهدی و سلام بر تمامی عاشقان بی قرار حضرت مهدی موعود (ارواحنا له الفداء). عید سعید فطر را به همه شما تبریک عرض می کنم. ان شاء الله از امروز مطالب و بحث های وبلاگ عمدتا در مورد حضرت مهدی (علیه السلام) خواهد بود. این بحث ها از کتاب یکصد پرسش و پاسخ پیرامون امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نوشته آقای علیرضا رجالی تهرانی برداشته شده است. ما را در این بحث ها همراهی کنید.

اولین مطلب این که منظور از مهدویت چیست و از چه زمانی آغاز شده است؟ 

اعتقاد به مهدی موعود (علیه السلام) مساله ای است که در تمامی ادیان و مذاهب مختلف اعم از وثنیت - کلیمیت - مسیحیت - مجوسیت - اسلام وغیره مطرح بوده و هست. بدین معنی که در آخرالزمان مصلحی ظهور خواهد کرد و به جنایت ها و خیانت ها و تبعیض های بشر خاتمه خواهد داد. 

آری اعتقاد به مهدی نه تنها یک باور اسلامی است که عنوانی می باشد برای خواسته ها و آرزوهای همه ی انسان های دردمند و ستمدیده با کیش و مذاهب گوناگون. و همچنین بازده الهام فطری مردم است و با همه اختلاف هایی که در عقیده ومذهب دارند دریافته اند که برای انسانیت در روی زمین روز موعودی و انسان موعدی خواهد بود که باظهورش هدف نهایی مذاهب الهی تحقق یافته و مسیر آن به دنبال رنجی بسیار همواری و استواری لازم را می یابد. بنابراین مسئله ی مهدویت با سابقه ای دیرینه ریشه در مذهب دارد.

اگرچه غیر از قرآن مجید تمامی کتاب های آسمانی دیگر دستخوش تحریف شده اند لیکن با این وجود جملاتی از دستبرد دیگران مصون مانده است که در آن ها از آمدن مهدی موعود و مصلح جهانی گفتگو شده است و چون این مطلب به صورت پیشگویی و مربوط به آینده است و مضامین آن در قرآن و روایات متواتر وارد شده است از این رهگذر مسلم می شود که این عبارت ها از منطق وحی سرچشمه گرفته و از دستبرد انسان ها در طول تاریخ در امان مانده است.

از جمله روایات متواتری که به ظهور مهدی موعود وعده داده حدیث معروف نبوی است که فرمود:«اگر از عمر دنیا یک روز باقی نمانده باشد خداوند آن روز را طولانی کند تا مردی از امت و خاندان من که نامش نام من است ظاهر شود و زمین را از عدل و داد پر کند چنان که از ظلم وستم پر شده باشد.» (الفصول المهمّه- ابن صباغ مالکی -ص294) 

ان شا الله در مطلب بعد به نشانه های وجود مهدویت در مذاهب و کتب آسمانی دیگر و بیان آن ها خواهیم پرداخت. اللّهم عجّل لولیک الفرج. التماس دعا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد