شیعیان

تقدیم به شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)

شیعیان

تقدیم به شیعیان امیرالمومنین (علیه السلام)

شیعه یعنی چه؟

امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) می فرمایند: 

«هر کس با شیعیان ما دشمنی کند با ما دشمنی کرده است وهر کس با آن ها دوست باشد با ما دوست است و هر کس با آن ها دشمنی کند از ما نیست چرا که آن ها از بقیه ی طینت و خاک ما آفریده شده اند

شیعه به کسی گفته می شود که به عهد و پیمان خود با خداوند متعال پایبند مانده اند. زمانی که خداوند (عزّ و جلّ) از همه ی ارواح عهد و پیمان گرفت که «الست بربّکم؟» آیا پروردگار شما نیستم؟ و همه جواب مثبت دادند.«قالوا بلی» اما فقط عده ای در دنیا بر این پیمان ماندند وبسیاری پیمانشان با خدا را نقض کردند. 

تا وقتی که خود را نشناخته ایم هنوز متولد نشده ایم.  به حکایت زیر توجه فرمایید:

روزی اسکندر مقدونی به سرزمینی پای نهاد.نفسی کشید و با خود گفت «با وجود این آب و هوای خوب در این جا امکان ندارد کسی کم تر از ۲۰۰ سال عمر کند وهمه حتما عمری بالای ۲۰۰سال دارند»اما وقتی به قبرستان آن سرزمین آمد دید روی بسیاری از قبر ها سن و سال های کم نوشته شده: ۵ ماه - ۲ماه - ۳هفته - ۱روز - ۱ساعت! تعجب کرد که چرا این افراد در سنین کم فوت کرده اند. از یکی از اهالی سرزمین جریان را پرسید.در جواب گفت:«این سنین کم را که می بینی مدت عمر افراد را نشان نمی دهد بلکه آن مدتی را نشان می دهد که افراد خود را یافته وشناخته اند و بعد تا آخر عمر مانده اند .چون تا وقتی کسی خود را نشناسد هنوز متولد نشده است!»  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد